Sila klik untuk derma

Tuesday 31 January 2012

Gambar Perang Betul Askar Amerika Dalam Ops Al-Fajr Bahagian 1 (22 Pics)

Operasi Al-Fajr (Terbit Fajar)





Askar daripada Briget ke-3 Pasukan Tempur Gerak Khas Batalion ke-2 infantri ke-2 menerima iringan daripada helikopter AH-64 (Apache) dalam perjalanan ke Fallujah 4 Nov. untuk menjalankan Operasi Al-Fajr, operasi yang melibatkan rampasan kembali kawalan ke atas bandar daripada tangan pemberontak (kononnya).




8 Nov. 2004

SPC James Taylor dari Munday, Texas (kanan) memberi SGT Trevor Bremer dari Knoxville, Iowa mengarahkan Sistem Pengawasan Peninjau Termaju Jarak Jauh (LRAS) sambil mengimbas ke kawasan Fallujah. Mereka adalah peninjau berkuda daripada Divisyen Pertama Infantri Briget ke-3 Pasukan Peninjau.


SGT Omar Torres dari Waterbury, Connecticut, seorang penembak tepat dengan HHC, Batalion ke-2 Infantri ke-2, memusnahkan penembak tepat musuh dalam posisi 1200 meter ke arah bandar. SPC James Taylor, bertindak memantau menggunakan LRAS.


09 Nov. 2004

SGT Johnson dari Sardis, Ohio, menembak menggunakan Mark-19 40mm pelancar bom tangan ke arah bangunan di Fallujah Timur selepas diserang oleh penembak tepat. Pasukan mereka telah mengadakan operasi bersama dengan Angkatan Ekspidisi Marin ke-1, untuk rampasan kembali kawalan ke atas bandar.


10 Nov. 2010

SGT Cory Johnson menembak menggunakan AT-4 bahu, roket anti kereta kebal ke arah bagunan di barat Fallujah selepas menerima tembakan sniper dari arah berkenaan.



Pasukan mempertahankan benteng timur, garisan skirn, Fallujah.


Neal Prakash dari Albany, New York, ketua platun kereta kebal dengan Kompeni Alpha, Batalion ke-2, Armor ke-63, menembak menggunakan AT-4 bahu, roket anti kereta kebal ke arah bagunan di barat Fallujah selepas menerima tembakan sniper dari arah berkenaan.


SSG Nicholus Danielsen (kiri) dari Waukegan, Illinois, dan SSG Jimmy Amyett dari Little Rock, Arkansas, membuat persediaan untuk meletupkan periuk api anti kereta kebal.


11 Nov. 2004

Oregon Guardsman, Staff Sgt. Chris Johson darii Corvallis, Ore., menoropong melalui skop rifel dalam mengenalpasti pemberontak selepas diroket dari arah utara Fallujah.


12 Nov. 2004

SSG Nicholus Danielsen mencampakkan bom tangan pemecah ke dalam rumah di selatan Fallujah selepas menerima tembakan dari tempat berkenaan semalam. SGT Trevor Bremer dari Knoxville, Iowa, menjaga keselamatan sekeliling.


Askar-askar mengosongkan rumah di Fallujah.


PFC William F. Beardslee dari Mission Viejo, Clif., mengimabas ke Fallujah, Iraq, dari arah garisan skrin di timur bandar.


SSG Jimmy Amyett (kiri) dan 1LT Chris Boggiano dari Jersey City, mempersiapkan periuk api anti kereta kebal untuk letupan terkawal.


Spc. Keith Dow, 25, Oregon National Guard Soldier, dari Portland, Ore.


13 Nov. 2013

Spike Olsen, 24, dari Lake Oswego, Ore, menyiapkan senjatanya untuk persediaan ke medan tempur di Fallujah. Olsen di hantar bersama dengan 3 askar yang lain untuk menggantikan skuad Calvary yang mana 5 askar telah dikeluarkan alibat kecederaan.


Spc. Kriss Peterson, 20 dari Beaverton, Ore., mengambil peluang ketika serangan mortar dan roket untuk membesihkan Senjata Skuad Automatik, yang di gelar SAW, di dalam turret humvee di utara Fallujah.


1LT Chriss Neyman, ketua platun Divisyen Infantri ke-1 Briget ke-3 Pasukan Peninjau, berunding dengan sarjan platun dan peninjau senior ketika mengemudi operasi di Fallujah Iraq.


15 Nov. 2004

PFC David L. Gillette dari St. Slidell, Louisiana, peninjau dari Briget ke-3 Pasukan Peninjau, membalas tembakan ke arah pemberontak di Fallujah Iraq.



Bersambung ke Bahagian 2...

2 comments:

NorHayati said...

wah menarik
http://sayap-kehidupanku.blogspot.com/

Unknown said...

Salam Jihad.
As you said, we're neighbour, so i m've knocked on your and found that your house is indeed interesting. Keep on intouch.
wasalam.