Sila klik untuk derma

Wednesday 15 February 2012

Gambar Perang Betul Askar Amerika Dalam Ops Al-Fajr Bahagian 2 (20 Pics)

Sambungan dari Bahagian 1....

15 Nov. 2004


PFC David L. Gilette (L) dari St. Slidell, Louisiana dan SPC Jacob J. Hill dari Cincinnati, Ohio, melakukan pembersihan menyeluruh di kawasan Fallujah tenggara semasa Operasi Al-Fajr Nov. 15.




3rd Brigade Combat Team CSM John D. Fourhman menyertai para peninjau daripada 2nd Battalion 2nd Infantry Regiment semasa hari operasi pembersihan di Fallujah.

(Kiri ke kanan) SPC Jacob J. Hill dari Cincinnati, Ohio, SSG Arturo Gutierrez dari Madera, California dan PFC Martin Reyna dari Rio Grande City, Texas, semuanya peninjau dengan 1st Infantry Divisions 3rd Brigade Reconnaissance Troop, membersih rumah.

15 Nov. 2004


Askar daripada 1st Infantry Divisions 3rd Brigade Reconnaissance Troop membersihkan rumah di Fallujah semasa Operasi Al-Fajr.

PFC David L. Gillette dari St. Slidell, Louisiana, seorang peninjau cavalry dengan 1st Infantry Divisions 3rd Brigade Reconnaissance Troop, melakukan pengawasan selepas berlindung dalam rumah di Fallujah selatan apabila pasukan dihujani tembakan musuh. Pasukan ini telah dihantar ke Fallujah dengan Task Force 2nd Battalion 2nd Infantry.

SGT Brian R. Peterson dari Reno, Nevada, seorang peninjau cavalry dengan 1st Infantry Divisions 3rd Brigade Reconnaissance Troop berlindung di dalam rumah di selatan Fallujah selepas menerima tembakan sniper semasa melakukan operasi pembersihan.

16 Nov. 2004


PFC William F. Beardslee dari Mission Viejo, Calif., seorang peninjau cavalry dengan 1st Infantry Divisions 3rd Brigade Reconnaissance Troop, melakukan pemerhatian dari pos pemerhati di Fallujah timur.

17 Nov. 2004


SSG Nicholus Danielsen dari Waukegan, Illinois, PFC John M. White dari Anchorage, Alaska dan PFC Pablo Reyes dari Hawthorne, California, bersedia untuk membuat pembersihan bangunan di Fallujah selatan.

1LT Chris Boggiano dari Jersey City, New Jersey, ketua platoon dengan 1st Infantry Divisions 3rd Brigade Reconnaissance Troop, menyerbu ke dalam bangunan di Fallujah selatan.

SPC Stephen Lewis dari Leah Heights Acres, Florida, seorang peninjau cavalry dengan 1st Infantry Divisions 3rd Brigade Reconnaissance Troop, menyerbu ke dalam bangunan semasa Operation Al-Fajr (New Dawn).


SPC Steven K. Menard dari Springfield, Mass., menembak pengunci pintu semasa mengetuai operasi pembersihan di Fallujah selatan. Jurugambar: Sgt. Kimberly Snow

1LT Chris Boggiano dari Jersey City, New Jersey (kiri) dan SPC Stephen Lewis dari Leah Heights Acres, Florida, kedua-duanya daripada 1st Infantry Divisions 3rd Brigade Reconnaissance Troop, menaiki tangga untuk menawan bumbung bangunan di Fallujah selatan.

18 Nov. 2004


James E. Folkers dari Athens, Penn., peninjau cavalry daripada 1st Infantry Divisions 3rd Brigade Reconnaissance Troop, menggunakan 240B machine gun Nov. 18 semasa Operasi al-Fajr. Kepulan asap di sekitarnya berpunca dari letupan terkawal kilang VBIED yang dijumpai oleh pasukan semasa operasi pembersihan 17 Nov.

19 Nov. 2004


(Dari atas ke bawah) SPC Stephen Lewis dari Leah Heights Acres, Florida, SSG Nicholus Danielsen dari Waukegan, Illinois dan SSG Jimmy Amyett dari Little Rock, Arkansas, membersihkan sebuah rumah di Fallujah selatan.

Askar Oregon National Guard menolong membawa mangsa yang cedera dari medan pentempuran di Fallujah. Mangsa di bawa ke bahagian belakang untuk mendapatkan rawatan.

 Spc. Troy Bagnell, dari Albany, Ore., memegang beg I.V. untuk askar yang tercedera di Fallujah.

Medic combat mententeramkan askar tercedera selepas mengetahui seorang dari kawannya tidak terselamat dari serangan yang mereka hadapi. Askar-askar ini merupakan sebahagian daripada pasukan serangan ke atas Fallujah oleh Marines dan Armys 1st Calvary Division.

Lt. Col. James Rainy (kiri), commander, dan Command Sgt. Maj. Tmothy Mace (kanan), battalion command Sgt. Maj. both of 2nd Battalion, 7th Cavalry Regiment, 39th Brigade Combat Team, 1st Cavalry Division memberikan penghormatan terakhir kepada Sgt. Jonathan Shields dan Spc. Jose Valez yang terbunuh semasa peperangan di Fallujah tempoh hari untuk mengembalikan kawalan kerajaan ke atas bandar selepas menjadi kubu kuat pemberontak. (US Army Photo oleh Cpl. Benjamin M. Cossel, 122nd MPAD)




0 comments: